IndexFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 
 

 Paleis - Hoofddorp

Ga naar beneden 
AuteurBericht
dissapera
Coördinator *FFL*


Aantal berichten : 205
Leeftijd : 26
Allaintie : *FFL*
Registration date : 10-11-07

BerichtOnderwerp: Paleis - Hoofddorp   di nov 20, 2007 8:02 pm

Hier enige uitleg over wat een mogelijke strategie is in verband met het hoofddorp, paleis en overnames.

Graandorp als hoofddorp?
- sticht een graandorp
- bouw daarin een paleis tot lvl 3
- maak dorp je hoofddorp
- bouw steenhouwer
- breek paleis af
- maak residentie etc

(het is compleet nutteloos om een niet-graandorp hoofddorp te maken. Het enige dat je later zal beperken is graan en cp, niet de andere grondstoffen.)

Je paleis in je graandorp staan heeft niet echt veel nut. Je wilt je paleis immers later een keer gebruiken om een dorp van 3 leiders te voorzien en wel in een dorp met ietwat leger. In je hoofddorp kan je geen grote stal en grote barak bouwen dus dat zal niet je aanvalsdorp worden.

Verder ben ik van mening dat je niet echt een vast 'paleisdorp' moet hebben. Het is veel beter om gewoon overal een residentie lvl 20 te zetten, en per uitzondering een keertje een paleis voor 3 leiders, dat je nadien weer afbreekt voor een extra pakhuis of silo. Je paleis kan je beter achter de hand houden.

Waarom?
Voornamelijk om overnames tegen te gaan en je eigen overnames succesvoller te maken.
Stel je neemt een dorp van iemand over, bv je 23ste dorp. De speler is echter online en stuurt meteen z'n katas en een leider om het dorp terug van je over te nemen. Hij/zij zal altijd op residentie schieten. Niemand verwacht dat je in dorp 23 ineens een paleis neerzet. Zijn katas lopen dus voor niks en je wint veel kostbare tijd die je kan gebruiken om defense te zetten, veel scouts te zetten. Je breekt je paleisje weer af en zet residentie neer. Weer 50% kans dat de ander verkeerd schiet.
Je neemt een dorp over en er blijken nog geen andere dorpen vanuit gebouwd te zijn, je kan weer even paleis naar 20 doen en je hebt weer een dorp met 3 leiders.
Ook bij het eindspel is het handig om in meerdere dorpen paleis naar 20 te brengen en weer af te breken voor schatkamers (al is er nog weinig bekend over het eindspel op T3).

Opmerkingen
- Als je van hoofddorp verandert, verdwijnen de steenhouwer en alle velden boven de 10 worden gewoon lvl 10. Best dus gewoon meteen je beste graandorp hoofddorp maken en zo later de rest van het spel.
- Tegen dat het eindspel begint, wil je WEL je paleis naar je graanhoofddorp verhuizen. Dit om de voor de hand liggende redenen dat je daar enorm veel graan hebt voor defense en bovendien een steenhouwer die je gebouwen sterker maakt. Hier een schatkamer zetten is dus ideaal. Maar het is handiger eerst 8 maanden flexibel te zijn en pas als het eindspel aangekondigd wordt hier je paleis te zetten
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://travian.quickbb.net
SWATS
Diplomaat *FFL*
avatar

Aantal berichten : 146
Leeftijd : 30
Allaintie : *FFL*
Registration date : 20-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Paleis - Hoofddorp   ma dec 03, 2007 5:11 pm

Graandorp als hoofddorp?
- sticht een graandorp
- bouw daarin een paleis tot lvl 3
- maak dorp je hoofddorp
- bouw steenhouwer
- breek paleis af
- maak residentie etc


HEEL BELANGRIJK INDERDAAD!!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Gast
Gast



BerichtOnderwerp: Re: Paleis - Hoofddorp   ma dec 03, 2007 5:49 pm

Ik neem een 4/4/46 dorpje als hoofddorp met 3x50% graan erbij en 2 15 croppers. 2 velden ervan dan in een area met 10 mensen max uur a 2 uurtjes lopen. Of tewel die 15 cropper staat al vol met duizenden de man def voordat iemand hem KAN overnemen . enigste boeiende speler in de buurt is er een van ionox maar ik ben groter als hem
Terug naar boven Ga naar beneden
SWATS
Diplomaat *FFL*
avatar

Aantal berichten : 146
Leeftijd : 30
Allaintie : *FFL*
Registration date : 20-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Paleis - Hoofddorp   di dec 04, 2007 5:41 pm

grootte van je dorp zegt niks... als ze je in 1x flink aanvallen ben je er echt wel geweest... kijk maar naar mijn geschiedenis, wat er als aanval aankomt, dan piep je echt wel anders...
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Nataku



Aantal berichten : 3
Allaintie : *FFL-N*
Registration date : 12-01-08

BerichtOnderwerp: Re: Paleis - Hoofddorp   di jan 15, 2008 9:34 am

In je hoofddorp kan je geen grote stal en grote barak bouwen dus dat zal niet je aanvalsdorp worden.



Juist wel aanvals dorp. Grote barrakken of stal maakt niet echt uit. In dat graandorp kun je dan heel veel aanvalspoppetjes maken, vooral met hoofddorp
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
dissapera
Coördinator *FFL*


Aantal berichten : 205
Leeftijd : 26
Allaintie : *FFL*
Registration date : 10-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Paleis - Hoofddorp   di jan 15, 2008 11:27 am

Nataku schreef:
In je hoofddorp kan je geen grote stal en grote barak bouwen dus dat zal niet je aanvalsdorp worden.



Juist wel aanvals dorp. Grote barrakken of stal maakt niet echt uit. In dat graandorp kun je dan heel veel aanvalspoppetjes maken, vooral met hoofddorp

ze zeggen dat groot handig is maar nee want het kost 3x zo veel dus 3x zo weinig troepen en dan wacht je maar wat langer

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://travian.quickbb.net
Gast
Gast



BerichtOnderwerp: Re: Paleis - Hoofddorp   di jan 15, 2008 11:51 am

het werkt idd verrot traag vanuit het hoofddorp, daarentegen heeft het wel zijn charme om je barakken en stal 24/7 aan de slag te zien.
die van mij hebben in geen dagen stilgestaan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




BerichtOnderwerp: Re: Paleis - Hoofddorp   

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Paleis - Hoofddorp
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Free For Life :: Travian Tips & Tricks :: Tips & Tricks-
Ga naar: